Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Frustrerande köttbit. Tyst med dig! Säger jag.

Av Löf - 28 augusti 2012 20:27

Jag har vandrat förbi i tre dagar och kasslerbiten har stirrat på mig varje gång jag öppnat kylen. "Jag vill inte" säger jag, men den har aldrig lyssnat eller försvunnit. Lika irriterande som popp upp reklam som man inte kan bli av med, och även lika surrande som en bittermygga. Den accepterar bara inte ett nej, och att jag verkligen inte har den ordentliga veckan just nu. I den ordentliga veckan hade allt varit perfekt och planerat, mat två till tre gånger om dagen på bordet. Helst ska man ordnat allt, handlat, skrivit matlista och allt flyter på från 8- 19. Ja den barnfria veckan blir inte alls, någonting likt den perfekta veckan. Näe den blir mest blank, som en paus i verkligheten, och oftast tar det två dagar innan man ens hunnit komma in i den barnfria veckan. Göra mat händer inte ofta,( eftersom man käkar rester från den perfekta veckan) och städa det gör man på söndagen innan den perfekta veckan ska börja eftersom man under denna veckan städar cirka två timmar varje dag. Den enda körning som sker när det inte är hämtning lämning på dagis, det är att hämta kära och underbara vänner som inte bara blir mitt substitut från drogen av min kära son som man saknar utan de blir även världen. Världen som den är varannan vecka, mer eller mindre. Men åter tillbaka till denna kasslerbiten, jag fick tillslut göra slut på lidandet, och ta ansvar så nu ser bittermyggan ut så här, och det är äntligen tyst i lägenheten.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löf - 9 oktober 2017 19:33

Vi är den du ser, vi är det vanliga när inte vanlighet finns. Vi ser och hoppas att allt ska vara, tur du hade dem bredvid dig. Jag orkar inte skriva men du är den. Jag hoppas alla minns Christina. Hon var iof bäst, och jag kommer minnas henne ...

Av Löf - 8 oktober 2017 03:04

Jag saknar honom och jag hatar mig själv att jag inte var den för honom. Livet ger och tar. Tyvärr var det väl inte våran tid... Hoppas du finner någon som älskar dig i allt..och så mycket som du är värld. Hon må säga hejda och vara i det hon är i...

Av Löf - 7 oktober 2017 23:27


Vi vill så mycket, vi vill allt vi ibland inte kan.. Jag lever med det jag gör, och har förstått att jag må leva ensam i detta.. Jag är avundsjuk för dem som träffar någon två månader efter de givit upp något. Jag är inte henne.. Jag är den som l...

Av Löf - 7 oktober 2017 13:48


Jag är så tacksam för er. Jag är bara trött, jag orkar ej.. Men jag vet ni gör det bra helt själva. Jag kan inte vara just där men jag kan vara när ni ringer. Lev just det livet du vill, och ge så mycket som du kan... ...

Av Löf - 14 september 2017 20:52


Tänker aldrig ta skit igen, jag tänker vara mig själv med människor som älskar mig/oss.. Vara oss och älska varje minut fast det är svåra stunder. Fast svåra stunder blir en lätt stund tillslut och man må ta tillvara på allt posetivt runt omkring ...

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards