Alla inlägg den 6 september 2012

Av Löf - 6 september 2012 22:15


 


När man har en liten, och man tar hand om denna liten för att han ska känna sig trygg. Känslan av det man inte visste att man var innan? man insåg att lillen tänt lampan för att kunna sova. Och när man går in där som mamma och inser att han behöver faktiskt inte ligga där alldeles själv. Krypa ned hos den lille, i den pytte lilla sängen ( tack gud för att jag blev kort) För jag bryr mig inte så mycket om det eftersom mina fötter inte ens tar i sängkanten på en lillemans säng. Men att kunna ligga där bredvid, ser och höra alla hanns tankar om världen i drömmar, från drakar, till konstiga upplevelser till ja , min lilla prins pratar oftast i sömnen.


Här som mamma vill jag bara fortsätta ligga och lyssna, det sägs att man bearbetar allt i sin sömn. Jag tror jag gör det även, men när man är vuxen och halvt tråkig så kan man lixom inte få ut mer av det, förutom att man kanske är törstig, eller måste gå på toan. 


Men att se, det man har skapat, och som är det viktigaste i sitt liv börja gro och bli så stor, en stor människa i en liten kropp. Att tänka alla dessa saker man tror att han kommer få se och vara med om, att se honom som han är nu. Liten, fast stor, med drömmar om att bli nästa spiderman eller capten america, att hålla om och höra tankar i hanns drömmar som spelar ut sig i en STOR VÄRLD., som inte gör som han vill.


Det är drömmar jag vill drömma, och en värld där jag lever i när jag har min Capten America bredvid mig.

Och det är då du och jag sover som bäst, bredvid varandra, eftersom jag alltid får vara prinsessan i alla dina drömmar som du drömmer.  Och du är alltid min prins/spiderman/campten america eller vad nästa dag omger dig att vara, så finns jag här och vakar över dig.


P.s Din Prinsessa.




Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards