Alla inlägg den 9 september 2012

Av Löf - 9 september 2012 19:45

 


Helgen har dundrat iväg som en snabb varm bris. Dock har den satt sina spår som en solig sommardag i juni. Med värme, kärlek, vänskap, prinsar och prinsessor. Att se dagen som den är idag, och att den kanske är våran sista. Jag fick ett gott råd från en av mina närmaste vänner när kampen slår om att man en dag ska gå bort, lämna sin kropp men att själen stannar kvar. Hon sa " när jag är rädd, eller när man känner panik över livets frågor och tid, då kan du lugnt säga att dör jag nu, dör jag med fina fina minnen, och saker som jag står för och saker man har varit med om och saker man har runt omkring sig kan man vara stolt över,för jag har levt mitt liv. " Vackert sagt.


Jag tror jag kan känna lite så, eftersom världen som mött mig kanske inte har varit helt faktastisk att leva ibland, och alla staket man har hoppat över har blivit till en vana. Alla hinder, allt drama. och tanken "varför händer detta mig"?

Men tanken på allt jag har, och när jag väl tänker på allt jag har och och inser styrkan som jag besitter och den jag blivit , gör att alla dessa hinder, väggar av oro, dimman bakom molnen, i allt detta så är det solen jag ser, ljuset  leder och hinder är bara till för att bestiga och klättras över.

Numera kan jag det här, så jag har kommit till en del av mitt liv där jag är nöjd över att inte falla alla i smaken, kunna göra allt eller vara allt man borde vara. Det är jag som bestämmer. Och jag behöver egentligen bara vara superwomen för min underbara lilla kille som kommer leva leva leva, och kommer utmana och gå igenom knasiga och jobbiga men även glädjerika stunder. I alla dessa stunder som du min liten passerar i ditt liv kommer jag vara superwoman och så att du alltid vet att jag funnits bredvid din sida i allt de livet omger dig med. Och för mina vänner och min familj behöver jag bara vara den jag är, ibland ensam, kanske ledsen, sårbar, men även glädjefylld för att jag just kan dela mina svagheter och sanningen kring livets situationer. Att bara kunna vara den lilla människan i en stor kropp och i en stor värld helt enkelt. Fast även inse och visa att jag känner mig för stor i denna lilla kropp ibland....


Ser ni mig idag, kommer ni se mig även imorgon, och morgonen efter det, minutrar, timmar, sekundrar och dagar efter det, och i många många år framöver.


Livet är till för att levas, och jag väljer att leva mitt liv med alla underbara kroppar och själar som vandrar omkring mig, fast det ibland kan ske i ultrarapid, och fast vi aldrig någonsin kan beräkna om livet slutar imorgon.

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards