Alla inlägg den 11 september 2012

Av Löf - 11 september 2012 11:11

The IGNORING day has come, Pisspotta också (men jag säger det bara i garderoben, jag lovar).

Ibland är det faktiskt så enkelt som det ser ut, en sådan där tärd människa som man blir utav att man fått ligga en hel natt med frossa och ett bröst som känns tätare än en skumgummiboll med foder utan på. Sedan att ha dessa traskande myror som gör sig påmind med att trampa sina små pyttemyrsteg i hela halsen så man hostar tills man kräks.


En sådan fin dag har jag lyckas med att trolla fram, och snabbt gick det. Vips vops, så fanns den bara på en dag till en annan, jag undra om allt annat kunde gå l samma ultrarapid fart. Men hejj nu ska vi inte lura oss själva, för de är oftast det saker man vill minst som sker utan att man behöver göra något. Och vill man ha något, det är där och dem vi kämpar för. 

Och med detta sagt så har jag en fin liten händelse i mitt liv som verkligen passar in här. Ungefär som ett litet "ess i rockärmen" kan man säga.


För flera flera år sedan när jag och min familj bodde i en by som kändes som en skokartong nu när man levt sina tidigare år både här och där i världen, de åren som man fortfarande inte riktigt visste vad smink var, inte vad en frisör egentligen gjorde eller att man skulle använda bh för att man var tjej. Yes precis, de var några sådana år.


Jag hade dessa blonda förväntansfulla och oskuldsfulla lockar i håret och fick gå modevisning för första gången. Man var sådär ung och naturlig och inte tala om vilket självförtroende jag hade( för jag hade faktiskt världens bästa mamma och pappa som gav gav och gav styrka, visdom, kärlek, godhet, verklighet och fantasi) allt detta blev alla tankar om stora ting man kunde bli och alla hav som var öppna för att kunna hyra en lyxkryssare för att åka igenom dem med.

Lite visste jag då om den där lilla ekan man skulle ro sin väg igenom alla de sju haven. Men men tillbaka till historien så var det inte modevisningen som var de viktiga i berättelsen utan det var lotteri och vinstutdelningen efteråt, japp ni hörde rätt. Jag har på något vis alltid haft turen att vinna på spel( eller fått för mig det, min pappa brukade alltid säga till mig när jag handlade trisslott för min veckopeng att jag skulle tänka efter för jag kunde lika gärna förlora pengarna, MEN det gjorde jag aldrig) så då kom detta uttryck till sin använding "tur i spel otur i kärlek" och så var det kan jag påstå eftersom jag var en "pojktjej" redan som liten och inte direkt poppis att umgås med om man var en "tjejtjej" hellre.

Men under just det lotteriet, av alla fina priser som fanns att vinna så var det EN sak jag inte, ABSOLUT inte ville ha, för vinna det visste jag ju redan om att jag skulle göra (eller hur).. Joda så säkert som det va sagt så vann jag, men jag vann den där saken , just DEN saken jag inte ville ha. Så när vi avslutade allt och gick ut från jippot den kvällen så gick jag hem "inte" stoltare med en "hand apelsin juice press" men med en nypa förståelse i att man inte får allt man önskat sig, och dessutom att om man inte kan vinna det man vill ha, så borde den här " lycka i spel och otur i kärlek" också ha ett kryphål eller två. Snipp snapp slut så va denna  "esset i rockärmen" sagan slut.


Och nu ska jag faktiskt ligga här, i min soffa, helt ihop sjunken med en mage som varken vill äta, en hals som inte vill svälja och en näsa som knappt vill andas. Jag ska mysa ned mig som en naturligt förskyld människa, Och se ut som en försyld människa gör , sådär halvt likblek, ringar av natten vaken, men med lyckan och leendet att håret iaf ännu luktar shampoo och inte svett.


          


Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards