Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Djupt förälskad, Inte grön, men jag är Hulkmamma.

Av Löf - 23 september 2012 21:00



Idag , en dag som man skulle vilja kunna känna på, kunna ta tag i, hela livet ut. Som en mittpunkt på ens livskarta. Denna dag kommer jag känna som ung och gammal, den dagen när jag arbetat för sista gången och sitter och funderar över livets gång, livet jag varit med om. Nostalgi i ett paket av glädje, gungande i en gungstol framför en brasa med en vinröd flisfilt.


Mycket plock i skogen idag, med solen i ryggen och naturens livskraft runt om. Litens glädje att hitta de första av guld och en liten som lyser starkare än solen när man säger " va grym du är min älskling, det är rätt svamp", ett sådant ansikte av ljus, finns inte som när detta leendet kom och brast ut i ett glädje skutt. 


Kvällen har varit att inga byggsatser behövts, inga panduro pärlor, trådar och fingerfärg  "den lilla hemverkstan" har fått stå tillbaka.
Kvällen har varit med en helt upprymd själ , en stor själ i en liten kropp som lär sig om livets verkligheter.

" mamma jag vill va med dig och svampen",  Ok " men mamma rensar svampen. " jag vill också leka med svampen"

Ett litet sinne som är så stort, i de små orden och meningar man i en liten kropp kan säga.


 


En liten i ett bord, fullt med möjligheter. Där samlas mamma och son, sittandes med en pensel.

"mamma kan du berätta om björnen"

Där sitter vi tillsammans efter att vi plockat, njutit solen, njutit dagen med fika, och njutit kvällen med att rensa och berättande utav mammas "björn träffar" historier. Och fast jag berättat dem förut så är min liten sååå överraskad och djupt imponerad. 


I ens ögonblick som faller oss förbi, nämner vi ej den glädjen i det lilla. det lilla ser vi om vi är uppmärksamma.

Den tiden att rensa alla små och stora skatter, gav mig mer utav stunden att veta, och jag skulle vill fortsätta rensa alla dessa små tillsammans med dig, och jag kommer fortsätta berätta om skogens händelser, pussa dig godnatt, älska dig, och en dag precis som jag en dag. Kommer du föra vidare naturens kraft i dina kommande barn i din kommande själ. Precis som jag vet att jag kommer sitta där och minnas dina och mina stunder, som ett litet gryn som växte och tog tag i hela mitt hjärta.


Jag är en Hulkmamma, Captain america, "Gud mamma du är stark".

Och under denna lilla timme har jag även hunnit bli supermamma/ delat på att liten är superman......

Tack säger jag, med en känsla som aldrig går att beskriva i hjärtat. Tung och lätt som en sten med en fjäderlätt känsla, ikväll myser jag ned mig med känslan, att idag känner jag mig som superwoman.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löf - 9 oktober 2017 19:33

Vi är den du ser, vi är det vanliga när inte vanlighet finns. Vi ser och hoppas att allt ska vara, tur du hade dem bredvid dig. Jag orkar inte skriva men du är den. Jag hoppas alla minns Christina. Hon var iof bäst, och jag kommer minnas henne ...

Av Löf - 8 oktober 2017 03:04

Jag saknar honom och jag hatar mig själv att jag inte var den för honom. Livet ger och tar. Tyvärr var det väl inte våran tid... Hoppas du finner någon som älskar dig i allt..och så mycket som du är värld. Hon må säga hejda och vara i det hon är i...

Av Löf - 7 oktober 2017 23:27


Vi vill så mycket, vi vill allt vi ibland inte kan.. Jag lever med det jag gör, och har förstått att jag må leva ensam i detta.. Jag är avundsjuk för dem som träffar någon två månader efter de givit upp något. Jag är inte henne.. Jag är den som l...

Av Löf - 7 oktober 2017 13:48


Jag är så tacksam för er. Jag är bara trött, jag orkar ej.. Men jag vet ni gör det bra helt själva. Jag kan inte vara just där men jag kan vara när ni ringer. Lev just det livet du vill, och ge så mycket som du kan... ...

Av Löf - 14 september 2017 20:52


Tänker aldrig ta skit igen, jag tänker vara mig själv med människor som älskar mig/oss.. Vara oss och älska varje minut fast det är svåra stunder. Fast svåra stunder blir en lätt stund tillslut och man må ta tillvara på allt posetivt runt omkring ...

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards