Alla inlägg under oktober 2012

Av Löf - 31 oktober 2012 18:48

 

Ikväll är det barnens Halloween (fast finns säkert vuxna som tar tillfället i akt att fira den ”lilla lördagen" lite extra också. Dock inte med godis "eller beror väl på vad man kallar det").
Här hemma, kör vi tävlingen "kom på ett bus så får du en godis " (känns rimligt rättvist) Nu ska ju nämligen nutidens barn inte ens kunna ett bus när man i dörren står och skriker ut "BUS ELLER GODIS". Och jag välkomnar bus, något jag älskar med min liten som verkligen blir galen i att mamma är lika galen en kväll som denna.


Därför har jag startat ett sorts utav "buskollo" i kväll och alla små hyss man älskade när man var liten som "maskar i tomater" och "boombrevet", "vattennedsprutande diskkran". Och inte att förglömma en utav det bästa (om det vore så att man bodde i hus) var tråd som man band i fönsterkarmen medan man utanför stod och gned med något sorts utav verktyg som hördes som ett rysligt ljud inomhus.

-Ja *suck* blir snart nostalgi i nutid.
F
ör allt galet man gjorde och hittade på(och då borde ni bara vilja veta :P


Dessutom om man behövde extra tips fanns det alltid "lilla luringen" i Kalle Ankas serie tidningar som kom ut varje månad. (Det ni, :). Det var tider utav hyssvälkomnande det.


Iaf denna originella nattliga kväll går alla hyss mamma kan i arv till en liten med, ett eller två kg godis.
Men, Men bara om hyssen blir proffsigt godkända utav både lärare och rektor(och med Iza på den positionen borde det ju inte vara såååå jäkla svårt)....


BUUUUUUUUU, trevligt galen hyss kväll ikväll alla barn (ni vuxna får allt hålla er till "godis", annars kan det lätt bli förmycket att ta ansvar för imorgon ;)

Av Löf - 29 oktober 2012 20:22

 

Att vissa saker sitter i huvudet fast man verkligen inte vill, och att de saker som ska sitta i huvudet har förmågan att inte alls vilja sitta fast på den plats det ska. Ajajaj vad hände här egentligen. Vet inte riktigt om Gud tänkte efter när han skapade den mänskliga hjärnan, tror inte riktigt han utvärderade prototypen innan "varan" släpptes på marknaden.
Eller så var vi bara för dumma som köpte "grisen i säcken" innan Adam bestämde sig för att han ville ha sällskap i den där trädgården med ett enda äpple som bara var absolut helt nödvändigt att käka på.


Här skulle jag nog tänkt Eva, att det heter förbjuden frukt utav en orsak, men men ormen va väl helt enkelt någonsorts utav storsäljare på ett sorts varuhusområde utan konkurrens.
(
Precis som de där mobilsäljarna för tele2 som alltid lyckas snara in en på maxi, eller Coop fast man bara är där för att i sista minuten handla yoghurt och en liter mjölk till en litens morgonfrukost. Det är som att det står i pannan när man glor ned i golvet för att inte på något vis få ögonkontakt

- "hej klockan är 20.00 och jag skulle jätte gärna vilja stå och prata mobilabonnemang tillsammans med en trött och grinig son i ena armen och min yoghurt och mjölk i den andra, så jaaa prata gärna i timmar om du vill".
Och där hade jag typ stängt utav min nyfikenhet, eftersom jag inte alls väljer i det ögonblicket att dela den lilla tid som existerar runt om mig på en timma i foaén på coop, när jag istället kan hinna läsa saga innan liten deckat utav matthet i sin säng, därför hade jag valt att gå så fort som ett hej sägs, säger jag " hej då, och ler" (bara för att vara trevlig i det otrevliga) , men men så gjorde inte Eva. Varför?


(min teori, och helt enkelt enbart min) hon hade helt enkelt så otroligt mycket tid, tid till så mycket att hon helt enkelt blev uttråkad och ansåg att försäljaren var en frisk luft i den underbara värld som omgav henne och Adam. Redan där kunde vi förstå att det inte räckte med det som fanns tillgängligt, man var helt enkelt tvungna att testa dansa på en annan äng och på en annan sida utav staketet.


Synd dock va väl att den sidan inte var så glädjefylld och tyvärr fanns det ingen ångerrätt, eller reklamations nämnd att gå till, skulle väl annars varit rätt komiskt om det hade funnits, för isåfall hade jag nog velat vara Gud för ett tag bara för att få höra vad Adam och Eva skulle sagt i sitt försvar. Kan dock höra i tanken hur svaret ungefär skulle låta, typ " har man ätit kakan får man betala, eller typ som man bäddar får man ligga" ( nja det sista var väl kanske lite för nutids baserat , för då fick man väl egentligen inte (ja ni vet vad), för det i sig skulle nog hamna i någon annan sorts utav "lustgårdens brottsbalk)" så nej jag vet inte.


Men det jag vet är att när man är illa tvungen att plugga matematik till huvudet blöder och fingrarna fått någon sorts utav psykos och med typ böcker i mängder och youtube klipp som ett lärandematerial så är det sådana tankar som föds fram. Ett frosserie utav sådant man inte i vanliga fall skulle tänka på, eller skulle jag???


Av Löf - 28 oktober 2012 13:24

 

I'm the nerd you don't want to fuck with.

Vissa människor är vissa människor. Vissa beter sig inte alls, vissa beter sig, men är verkligen osynkade med deras personlighet och verklighet. 

Är ärlighet något konstigt? vet människor vad det är/innebär?

Är detta en svår sak att förstå.

Jag vet mer än många, och kan studera ut någon så fort den lämnat en uns av andetag i mitt öra.

Men att vara ärlig och försöka vara ärlig och sedan ljuga om ärligheten.

hur gör man det?, kanske ska fråga dig.Vet du?

Det jag lärt mig genom åren är att det känns bättre med en vit lögn,  men i det långa loppet så är den vita lögnen i sig själv, just en lögn. Att försöka ljuga för dem man håller kär är en vit lögn som man förstår direkt, och att sedan läsa och se förklaringar för varför, (det är inget varför, eftersom det är en vita lögn i det som skulle vara "summan utav kakan")

     Tid, denna tid, vi kan alltid skylla på denna tid som omger oss, men i den bittra verkligheten var det så att jag vill vara jag, inte puppy doll. Och nu andas jag in en dag utav tvätt, städ och inköp, för imorgon kommer en del utav mig som aldrig kommer vara en vit, blå,röd eller svart lögn av verkligheten. I morgon kommer den som uppfunnit världen och uppfunnit styrkan. My pice of loveseed... Den stora delen utav verklighet som är just jag, och jag välkomnar en vecka i ett pedagogiskt lekrum.



Av Löf - 27 oktober 2012 09:41

  
Ja du ”VinterErik”, precis som jag sa till min mamma engång när jag var väldigt liten och mamma verkligen ville att jag skulle ta på mig mina handskar innan jag skulle ut och leka i snön. Det gången min mamma påminde mig om, och om, och om igen att jag skulle ta på mig mina handskar annars skulle, du ”VinterErik”, komma och bita mig i fingrarna.
Jag säger precis som jag sa då ”men mamma tror du fortfarande på dom där gubbarna”
(När det ännu inte går att undvika, när det är här, framför oss, vi ser det, vi hör det, vi känner det. Tråkigt att du skulle börja tro på dessa gubbar nu.)

Jag är glad att mina första snöflingor och min väg att vandra är som naturen, en enkel och glasklar väg att vandra på utan bekräftelse/befrielse behov, och ingen vallfärd utav ångestkramp precis som naturen valt att vara. En vintrig tid med tid av trygghet och varma filtar.

Mina första snödrömmar detta år bildades när kylan kom, det jag känner, som jag ser, och som jag hör när knastret mot skosulor möter ytan precis som locket utav en pannacotta går itu.

En varm ostmacka med skinka och remouladsås, grillad över eld i ett järn med en kopp varm choklad att snutta på. Tittande på en vit backe av snö, och de första kort som tagits på en liten när han för första gången bestiger en slalombacke.
Den första skoterturen med vintriga kläder, med känslan jag lever när snön och vinden yr precis bredvid mina fötter där skoterspåren blir spår till hem.

Hemma, genom dörren tar man utav sig ett ton utav kläder som hållit de vintriga drömmarna varma och möts utav känsla, kärlek och roliga kortspel, framför en brasa tillsammans med dem som delar precis det vintriga drömmar jag ser när jag tittar ut över de snöbelagda gatorna som denna dag erbjuder oss.

Av Löf - 24 oktober 2012 21:55

Det finns stjärnor i mörker men även i ljuset. Det är bara väldigt svåra att se bakom solen. Underbar nattsvart och luftkall kväll. Allt i sin stillhet, med ängarnas viskningar tillsammans med många leenden. Mitt sinne blir mållös och stressfri. Det är höst och kallt men den välkomnar äntligen frihetsgudinnan......

Av Löf - 21 oktober 2012 22:44

Ser ni? Ser jag? Yepp jag ser och livet i mig bestämmer att denna bild ska vara. Livet är just livet och min blogg förföljer sig med just det ordet.

Av Löf - 21 oktober 2012 07:59

Jag är stolt i mitt hjärta, jag är glad i mitt hjärta när jag ser och är tillsammans med henne.
En person som försöker vara och hjälpa till när en svår händelse bringar otur.
I hjärtat hade hon nog velat i början att det skulle "sluta slå" , men se vad tiden kom med... En bok om livet, hur den bittra sanningen var. Nu är den bittra sanningen ingen bitterfitta längre, och hon står på två ben och är faboules i sin medverkan. Hon är Hon, som kämpar och som fortfarande är en god förebild i denna psykiska verklighet.


Jag höjer mitt glas av självrespekt och avund, och när glasen klingat och gjort sitt, blev det en kompott utav moder jord som pratar i örat "du är bra som du är" ...  


Av Löf - 21 oktober 2012 00:41

I'll fell in love

..  


 

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards