Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Balansgång mellan frosseri och nytta.

Av Löf - 29 oktober 2012 20:22

 

Att vissa saker sitter i huvudet fast man verkligen inte vill, och att de saker som ska sitta i huvudet har förmågan att inte alls vilja sitta fast på den plats det ska. Ajajaj vad hände här egentligen. Vet inte riktigt om Gud tänkte efter när han skapade den mänskliga hjärnan, tror inte riktigt han utvärderade prototypen innan "varan" släpptes på marknaden.
Eller så var vi bara för dumma som köpte "grisen i säcken" innan Adam bestämde sig för att han ville ha sällskap i den där trädgården med ett enda äpple som bara var absolut helt nödvändigt att käka på.


Här skulle jag nog tänkt Eva, att det heter förbjuden frukt utav en orsak, men men ormen va väl helt enkelt någonsorts utav storsäljare på ett sorts varuhusområde utan konkurrens.
(
Precis som de där mobilsäljarna för tele2 som alltid lyckas snara in en på maxi, eller Coop fast man bara är där för att i sista minuten handla yoghurt och en liter mjölk till en litens morgonfrukost. Det är som att det står i pannan när man glor ned i golvet för att inte på något vis få ögonkontakt

- "hej klockan är 20.00 och jag skulle jätte gärna vilja stå och prata mobilabonnemang tillsammans med en trött och grinig son i ena armen och min yoghurt och mjölk i den andra, så jaaa prata gärna i timmar om du vill".
Och där hade jag typ stängt utav min nyfikenhet, eftersom jag inte alls väljer i det ögonblicket att dela den lilla tid som existerar runt om mig på en timma i foaén på coop, när jag istället kan hinna läsa saga innan liten deckat utav matthet i sin säng, därför hade jag valt att gå så fort som ett hej sägs, säger jag " hej då, och ler" (bara för att vara trevlig i det otrevliga) , men men så gjorde inte Eva. Varför?


(min teori, och helt enkelt enbart min) hon hade helt enkelt så otroligt mycket tid, tid till så mycket att hon helt enkelt blev uttråkad och ansåg att försäljaren var en frisk luft i den underbara värld som omgav henne och Adam. Redan där kunde vi förstå att det inte räckte med det som fanns tillgängligt, man var helt enkelt tvungna att testa dansa på en annan äng och på en annan sida utav staketet.


Synd dock va väl att den sidan inte var så glädjefylld och tyvärr fanns det ingen ångerrätt, eller reklamations nämnd att gå till, skulle väl annars varit rätt komiskt om det hade funnits, för isåfall hade jag nog velat vara Gud för ett tag bara för att få höra vad Adam och Eva skulle sagt i sitt försvar. Kan dock höra i tanken hur svaret ungefär skulle låta, typ " har man ätit kakan får man betala, eller typ som man bäddar får man ligga" ( nja det sista var väl kanske lite för nutids baserat , för då fick man väl egentligen inte (ja ni vet vad), för det i sig skulle nog hamna i någon annan sorts utav "lustgårdens brottsbalk)" så nej jag vet inte.


Men det jag vet är att när man är illa tvungen att plugga matematik till huvudet blöder och fingrarna fått någon sorts utav psykos och med typ böcker i mängder och youtube klipp som ett lärandematerial så är det sådana tankar som föds fram. Ett frosserie utav sådant man inte i vanliga fall skulle tänka på, eller skulle jag???


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löf - 9 oktober 2017 19:33

Vi är den du ser, vi är det vanliga när inte vanlighet finns. Vi ser och hoppas att allt ska vara, tur du hade dem bredvid dig. Jag orkar inte skriva men du är den. Jag hoppas alla minns Christina. Hon var iof bäst, och jag kommer minnas henne ...

Av Löf - 8 oktober 2017 03:04

Jag saknar honom och jag hatar mig själv att jag inte var den för honom. Livet ger och tar. Tyvärr var det väl inte våran tid... Hoppas du finner någon som älskar dig i allt..och så mycket som du är värld. Hon må säga hejda och vara i det hon är i...

Av Löf - 7 oktober 2017 23:27


Vi vill så mycket, vi vill allt vi ibland inte kan.. Jag lever med det jag gör, och har förstått att jag må leva ensam i detta.. Jag är avundsjuk för dem som träffar någon två månader efter de givit upp något. Jag är inte henne.. Jag är den som l...

Av Löf - 7 oktober 2017 13:48


Jag är så tacksam för er. Jag är bara trött, jag orkar ej.. Men jag vet ni gör det bra helt själva. Jag kan inte vara just där men jag kan vara när ni ringer. Lev just det livet du vill, och ge så mycket som du kan... ...

Av Löf - 14 september 2017 20:52


Tänker aldrig ta skit igen, jag tänker vara mig själv med människor som älskar mig/oss.. Vara oss och älska varje minut fast det är svåra stunder. Fast svåra stunder blir en lätt stund tillslut och man må ta tillvara på allt posetivt runt omkring ...

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards