Alla inlägg den 18 november 2012

Av Löf - 18 november 2012 10:51

 



Livet är inte så ljust men livet är hellre inte så mörkt.

Någonstanns möts dessa och det som är viktigt är att vi fortsätter att se färgerna som finns runt omkring oss.

Min blogg kan vara allt detta, och många kanske undrar vad allt detta är, och det är faktiskt upp till läsaren att själv tolka, jag ser bara det som rör sig i min periferi.

Jag väljer att skriva om allt som kan komma, jag värderar inte ut material för att det kan ses eller tänkas som, jag skriver för att världen är mycket större än vad den enskilda personen är.

Det som inte faller sig in i en människas värld, kan vara igenkännande för andra. Jag väljer att vara just så kryptisk, eftersom jag anser att vi alla har rätten att välja läsa, men vi har även rätten att sluta läsa när vi själva skulle vilja.


Jag har valt att dela med mig om de galna, de livfulla, det hemska, det mysiga, det vansinniga och det kärleksfulla. Allt en värld som världen kan vara. Men istället för det finstilta, tar jag hellre i med kraften och styrkan.


Jag väljer att inte vara en blogg om tusen , "det här gjorde jag idag, så här ser jag ut idag" och detta är ett medvetet val. Jag har inget emot andra val som bloggare väljer, eftersom jag anser att vi skriver om det som driver oss.

Mitt drivmedel är att stå upp där andra hellre vill sitta ned, där andra hellre skulle vilja tiga, inte synas eller höras. Det finns världar där människor befinner sig, långt borta ifrån fredagsmys och kärleksfulla familjer, alla liv är inte en doft utav smörblommor och kaprifol.

Oftast anser många att "därför vi inte har det själva i våra egna liv, väljer vi att låta det vara i intet, VI mår ju iaf bra."


Jag väljer att inte vara denna, denna som ger mig när andra vill tiga.

"Om saker finns, så finns dom, än om vi inte själva kan se och ta på saken ifråga. "


Vissa anser även att vissa saker är mer eller mindre förbjudna ting som vi ej ska prata högt om, jag anser att så länge vi kan höra och känna dessa "ting" finns det igen anledning till att sopa det under mattan i hallen.


Om vi sitter och väntar i vår tystnad på en bättre värld att leva i, där sanningen om livet,frågor,händelser, val, det dagliga och det som för de flesta är det odagliga så borde fler människor veta bättre.

Vi borde veta att sanningen är alltid långt borta från vad sanningen egentligen är och vi borde inte anse att våra liv inte går att jämföra med det "perfekta" eftersom det är vi själva som skapat vårat "perfekta" med att ljuga om sanningen och tiga om det vi inte kan ljuga om.






Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards