Alla inlägg den 15 december 2012

Av Löf - 15 december 2012 23:55

Tiden har runnit, tid är så lite i så mycket. Under 5 minuter utav tid som vandrat förbi har vi i det stora hela, diskat och ätit våran kvällsmat. Min skrivkänsla är upp till öronen borta, vinden tog den när jag nu varit superwoman på heltid. Jag tittar ut, och jag ser högar , högar utav kallt och vitt. Vad ska jag göra? Att trotsa kylan i all oändliga del utav världen är nog det bästa. Jag skippar "långtrosorna" och ut vi går. Men tanken finns fortfarande närvarande, om tomten, om livet som levs. Och Gud borde jag vara för att förhindra detta.
När man slår på min kanal utav liv inser man att speciella dagar är bara dagar. Det är dagar för att det är bara timmar utav ett helt år som vi sedan får tillbaka. Jag kan leva med tomtenissen två dagar efter tomtedagen, för jag väntar och klara mig.


Denna tomte vi har, varför varför ska alltid pappa gå ut och köpa tidningen? Jag är själv inte uppvuxen med just detta mysterium men anser att barn är rätt smarta så hade man tänkt klaga på att någon tjallat på dagis om (tomten humm inte humm finns) så hade man kanske kunnat iaf göra en trolovade berättelse från början. Här i våran lägenhet har vi all oknytt som städar och möblerar rum, till att tomten knackar och säger god jul, ( fast man inte ser tomten) sedan har vi lilla tomtefeen som placerar ut lite spår då och då till en skatt som tomten tyckte att man skulle haft för att man är så duktig. I allt detta kan vi se att det bara är fantasin som spelar roll, för än hur vi vrider och vänder på det kommer barnen få höra från andra barn att tomten inte (host) så medan vi kan, så är det fantasin i deras små sinnen som får spegla verkligheten. Och verkligheten är just att få tro på det man väljer att tro på, så föräldrar låt er själv spegla er i erats barns verklighet. För jag lovar er, det är mer än intressant.
Om min lilleman fått styra lite i världen hade det varit superhjältar fast ingen värld att vara till godo i krig , förutom att leka med alla barn :). Dessutom och förglömma så hade det också varit en gratis "jordgubbsmunk kiosk" inne i stan. Och ett Star Wars centrum med bara lotsas krig. Och dessutom, vänta , vänta det bästa. Jag är prinsessa för min lilla spiderman, Ironman, och nu även hulken( för jag har hört att hulken är starkare och kan slänga bort capten America , bytt är bytt) .


Känslan sedan jag fick tillbaka min liten i stort format är känslan utav att jag älskar att gå och sova med dig bredvid, höra dig andas med de små lungor du har och jag älskar att se dig . Du är så oskyldig och så underbar, och ditt mjuka hår bredvid min kind får mitt hjärta att dunka. Dina mardrömmar, ditt prat i natten. Du. Du min prins i alla dessa skapelser utav världen får mig att vara knäsvag.

Nu efter en dag med mys i mormors hus, kommer vi sova gott med mina Batman-pants och dina Spider-Man pants. Here we go superheroes in our dreams.. Och se, det blev ett hjärta..

       

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards