Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Dåligt Avsked,

Av Löf - 18 januari 2013 11:40

Den fina, den graciösa utav alla regnbågens färger. Du stod alltid och vinkade när jag åkte och kysste mig ömt på kinden när jag kom åter. Du var för snäll för ditt eget bästa, och du drunknade i andras måsten. Livet utan dig har varit en tid som varit hård men kärleksfull. Om du såg dina barn idag, vad skulle du säga pappa? Ibland undrar jag, och ibland blir jag arg för att du inte kan uttrycka allt som du borde vara en del utav. Jag har förstått dina svagheter, eftersom i den slutliga tiden vi hade tillsammans pratade du ganska mycket och när du inte pratade yrade du i massor. Vem kunde se detta pappa? Förutse vars jag efter 13 år utan dig skulle vara.? Efter så många hårda måsten tryckta på dina skuldror att bära och så lite ljus som sipprade in i ditt inre, jag tror inte du skulle kunnat gått igenom det som händer just nu i denna nutid. Du älskade oss båda med svagheter, och jag tillsammans med min bror och din son. Förlåt att jag måste säga men vi är nog inte dessa syskon längre. Det är nu min läkare skulle sagt , du kommer förblöda, din familj kommer lida och din katt kommer svälta. Inte när kejsarsnittet togs. Vi vet båda att de starka överlever, än om det ändå inte blev som det skulle. Och när du djupt bestämde att det skulle vara över så tackar jag dig för att du och min mamma uppfann mig. Att ni magiskt fick min bror och mig, fast inte kärlek höll er ihop. För så länge jag lever kan jag ändra på ett adjö fast jag inte trodde att du skulle kunna dö. Och jag kommer lära mig mer utav växter på latin och kunskaper om norska dansband. Där borta är du och här är jag, jag behöver inte säga hejdå mera min underbara far utan på återseende. Efter jag hunnit gjort allt, och när jag är grå och gammal sittandes bredvid mina barn och barnbarn, då sluter vi cirkeln. Tills dess, får du tillbringa tid med de som tyvärr i livet slitits från våran nutid och ta hand om de änglar som gråter. I din tid blir det ingen tid, men lovar att jag kommer uppdatera dig om vad du gått miste om. Som en diamant i Japan, är du alltid närvarande i mig. Fast jag hade kunnat hoppas att du hade en returbiljett i frivilligt val utav ett dåligt avsked.

 
 
Ingen bild

Kikki.

18 januari 2013 12:08

<3

Löf

18 januari 2013 17:53

Fina du :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löf - 9 oktober 2017 19:33

Vi är den du ser, vi är det vanliga när inte vanlighet finns. Vi ser och hoppas att allt ska vara, tur du hade dem bredvid dig. Jag orkar inte skriva men du är den. Jag hoppas alla minns Christina. Hon var iof bäst, och jag kommer minnas henne ...

Av Löf - 8 oktober 2017 03:04

Jag saknar honom och jag hatar mig själv att jag inte var den för honom. Livet ger och tar. Tyvärr var det väl inte våran tid... Hoppas du finner någon som älskar dig i allt..och så mycket som du är värld. Hon må säga hejda och vara i det hon är i...

Av Löf - 7 oktober 2017 23:27


Vi vill så mycket, vi vill allt vi ibland inte kan.. Jag lever med det jag gör, och har förstått att jag må leva ensam i detta.. Jag är avundsjuk för dem som träffar någon två månader efter de givit upp något. Jag är inte henne.. Jag är den som l...

Av Löf - 7 oktober 2017 13:48


Jag är så tacksam för er. Jag är bara trött, jag orkar ej.. Men jag vet ni gör det bra helt själva. Jag kan inte vara just där men jag kan vara när ni ringer. Lev just det livet du vill, och ge så mycket som du kan... ...

Av Löf - 14 september 2017 20:52


Tänker aldrig ta skit igen, jag tänker vara mig själv med människor som älskar mig/oss.. Vara oss och älska varje minut fast det är svåra stunder. Fast svåra stunder blir en lätt stund tillslut och man må ta tillvara på allt posetivt runt omkring ...

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards