Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Löf - 27 januari 2013 18:45

Ibland, ibland blir jag helt slut över människor som ännu inte valt att strukturera upp. Än hur vi vrider och vänder på allt blir en del rätt tjatiga och speciellt påtagna konsikvenser.


Det har kommit till den jämna veckan, där jag bygger, konstruerar, vrider och bänder på tråd och nål för att bygga ett Ikea varuhus från högen utav något som liknar en liten bit av öknen i Sahara. Men fast det känns helt omöjligt ibland är det dom bästa veckorna utav tid jag har.

För när, när hade man tänkt i ett förhållande, som man har, att börja tänka på ojämnheten i något som man började bygga något, att senare kommer de udda och det jämna verkligen spela stor roll tror i det kommande livet. Vi ska nu alltså bry oss om jämna och ojämna veckor, tiden att ha det man fött till världen ska vara en delad räkmacka, att man nu ska dela denna fantastiska räkmacka och räkna alla 24 x 7 timmar som går tills nästa gång jag får tillbringa en vecka med panduro hobby och fast den udda veckan sitter fortfarande detta planerandet, schemaläggning, strukturen, hålla reda på kunskapen om ett litet frö, som en del i min redan färdigvuxna ryggrad.


En del liv följer delar man redan hunnit med som 21, medan vissa fortfarande fast omedvetet leder "hitta själv" kurs.

Jag är glad över att jag inte befinner mig själv i självjusterande perioder, än om vi under hela livet ändras och byggs upp från ingenting till något. Men den del som den udda veckan inbringar och utesluter är känslan att jag hellre inte skulle vilja räkna 24 x 7 dar, utan att du skulle varit här 24 timmar i mitt dygn.

Trygghet är självbevarelse i en värld som du och jag lever i, och jag kommer alltid vara tryggheten i det livet som du kommer leva än vars du befinner dig.

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards