Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Löf - 3 oktober 2014 10:40

Trygghet, hur speglar vi trygghet?
Varför må jag gå och lägga mig nu?
Rogivande, hur utrycker vi det, hur förklaras det?
Varför är de så dumma mot mig?
Döden, vad är det?
Varför ska jag tvätta håret?
Livet?


Det finns så många frågor, och ibland är dem lätta och ibland så deffusa att vi må stanna till och tänka efter så att vi svarar rätt, rätt i den mening att det känns som rätt men vi faktiskt inte har tänkt eller ha en aning om vad vi själva egentligen tycker angående/omkring det som frågas.

Det var en gång en människa som berättade att man skulle som person bli bättre på att sätta ord på vad man utrycker och känner. För mänskligheten är det inte naturligt, vi sätter ord och mening, punkt och frågetecken, men när jag ser på barn som är så "rena och nyfödda" tänker jag att de har en sådan livsglädje att de inte bryr sig om meningar, punkt eller struktur. Det är så ivriga att lära sig, de är så ivriga att det ibland kryper i kroppen och må stiga upp tidigt för att hinna med allt som kan ske under en dag.

-Pelle, rätta in dig i ledet, ta Amanda i handen och följ med..
Uppmaning och du ska göra, en vanlig dag på skolan, hemmet, utanför.
Många säger vi styrs utav regler och rätt, men egentligen styrs vi människor utav fördommar och hur vi egentligen ska vara utifrån andra och deras ögon sett.

Jag hade inte tänkt skriva att jag vet, och jag hade inte tänkt skriva ett inlägg där det blir en punkt.
Idag tänkte jag bara göra alla medvetna om allt deffusa som existerar, världen, livet, hur vi som vuxna för vidare tankar och sätt till våra barn, som i framtiden blir våran existens för att vi levt och hur de i sin tur för vidare utifrån de fördommar och tankar vi varit med på att bygga upp.
Vi behöver inte alltid falla in i ledet, och ibland men bara i bland kan vi faktiskt även njuta utav att inte behöva... Men gör det tyst för fördomarna säger att
"det är inte ok att prata öppet om att du njuter att inte infinna dig i ledet där Pelle och Amanda må gå"

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Skapa flashcards