Direktlänk till inlägg 10 april 2013

Själssäng...

Av Löf - 10 april 2013 20:37

        


När vi ser dem, när vi ser det.
En pappa som i all brådska köper en kaffepåse och en påse segaråttor, i sin stress i glädje och i en nyfikenhet blandad med rädsla, "jag kommer bli pappa,jag kommer bli pappa" .

Det händer inte ofta, jag har aldrig varit med om det förut, och när jag klev ut från Ica så fann jag samma ivriga stress "nu måste vi handla" "nu får du följa med" " näe då får du stanna i bilen" , glädjen av att höra att världen är precis som en parallell värld att leva i, och glädjen i hjärtat lyfte, jag är inte galen ibland, utan jag är galen tillsammans med alla andra.


Fast snön finns, grillas det för fullt uppe i snödrivorna, och fast brustet hjärta ordnas det fint i en lägenhet som är gjord för en ellekatalog att fotas i och fast en gammal är ensam kommer det någon att dela en kopp kaffe toppad med nyvispad grädde.

Om världen gör dig galen, se alla små färger, ord och ibland små drömmar.
För: I hela denna värld sker mirakel, fast vi gör dem själva, eller att andra gör dem, fast vi ej har vetskapen om det.

Men det sker mirakel, och jag tror på dem för varje dag som går.


Att se lycka i en värld som omger oss utav stress , tankar, jobb, pengar. Hur VI ska vara, Håll taget utav att se lycka i allt som omger dig. För livet kommer kanske inte vara så eller så kommer det vara precis som du anat eller vill ha det.
Fast mirakel är det du ger, och det du tar när du får dem, tar dem intill ditt hjärta för att minnas och gör andra glada för att just mirakel finns.


För runt om oss har vi människor som ser och gör, och människor som ser och tar.
Så nyp all luft du kan utav saker som är positiva, för ingen kommer kunna förbereda dig om den positiva medverkan du medför förutom dina negativa, för det har alla synpunkter om och säger dem mer än gärna..

Ta ett djupt andetag och inse att du är precis som en regnbåde med flera färger i en blandad nyans av godhet.


             


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Löf - 9 oktober 2017 19:33

Vi är den du ser, vi är det vanliga när inte vanlighet finns. Vi ser och hoppas att allt ska vara, tur du hade dem bredvid dig. Jag orkar inte skriva men du är den. Jag hoppas alla minns Christina. Hon var iof bäst, och jag kommer minnas henne ...

Av Löf - 8 oktober 2017 03:04

Jag saknar honom och jag hatar mig själv att jag inte var den för honom. Livet ger och tar. Tyvärr var det väl inte våran tid... Hoppas du finner någon som älskar dig i allt..och så mycket som du är värld. Hon må säga hejda och vara i det hon är i...

Av Löf - 7 oktober 2017 23:27


Vi vill så mycket, vi vill allt vi ibland inte kan.. Jag lever med det jag gör, och har förstått att jag må leva ensam i detta.. Jag är avundsjuk för dem som träffar någon två månader efter de givit upp något. Jag är inte henne.. Jag är den som l...

Av Löf - 7 oktober 2017 13:48


Jag är så tacksam för er. Jag är bara trött, jag orkar ej.. Men jag vet ni gör det bra helt själva. Jag kan inte vara just där men jag kan vara när ni ringer. Lev just det livet du vill, och ge så mycket som du kan... ...

Av Löf - 14 september 2017 20:52


Tänker aldrig ta skit igen, jag tänker vara mig själv med människor som älskar mig/oss.. Vara oss och älska varje minut fast det är svåra stunder. Fast svåra stunder blir en lätt stund tillslut och man må ta tillvara på allt posetivt runt omkring ...

Presentation


Livet som en oproblematisk värld, där man ler, hinner stryka tvätt, städa, planera, handla, laga både frukost,lunch och middag, diska, hämta och lämna från dagis, jobba och studera, vara sjukt sexig men inte allt för sexig, hinna med att träna, äta rätt,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv i Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards